HAKKIMIZDA

 

Pierre Fabre Dermokozmetik

 

İnsandan ilham alan Pierre Fabre Dermokozmetik’in hikâyesi, tutkulu bir botanik bilimci ve girişimci bir eczacı olan Pierre Fabre (1926 – 2013) ile eşsiz bir kültüre sahip bağımsız bir şirketi anlatmaktadır. 1951 yılında kurulan Pierre Fabre Dermokozmetik, insanların cilt sağlığına ve güzelliğine titizlikle hizmet etmek amacı ile çıktığı sağlıktan güzelliğe doğru uzanan yolda, bir bütün olarak insan bakımı için durmadan yenilikçi çözümler tasarlamaya ve geliştirmeye devam etmektedir. Tüm dünyada 13.000 çalışana sahip Pierre Fabre Dermokozmetik’in misyonu, dünya çapında güvenilir ortakları olan sağlık profesyonelleriyle iş birliği yaparak, her zaman doğa ve bitkilerden ilham alarak ve tüm faaliyetlerinin merkezine ilaç etiğini koyarak ulaşmaktır. 

 

Dermokozmetik konseptini 50 yıl önce oluşturan Pierre Fabre, tıpkı bir ilaç gibi özenli araştırmalar sonucu oluşturulan ve aynı titizlikle üretilen ürünlerin dermatologlar tarafından reçetelendirilmesi ve sonrasında eğitimli ve uzman kişilerce yani sadece eczacılar tarafından satılması prensibini ortaya koymuştur. Tüketici güvenliği açısından son derece büyük önem arz eden bu prensip günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Dermokozmetik konseptinin öncüsü olan Pierre Fabre Dermokozmetik, etik kurallara dayanan güzellik çerçevesi içinde yenilikçi cilt bakımı ve saç bakımı çözümleri sunmaktadır. Dermokozmetik ürünlerini en sıkı performans ve güvenlik kriterlerine uygun olacak şekilde tasarlamaktadır. Özellikle doğal içerikler, hidroterapi dermatolojisi, biyoteknoloji ve steril kozmetik konularında üstün uzmanlık kazanan Pierre Fabre Dermokozmetik’in gelecekteki hedefi ise, dermokozmetik ürünlerin güvenliği alanında yeniliği yakalamaktır. Bu anlamda Ar-Ge yatırımına ayrılan miktarlar, Pierre Fabre Dermokozmetik’in sağlıktan güzelliğe uzanan bu yolda yenilikçi çözümlerinin keşfedilmesine verdiği önemi yansıtmaktadır. 

 

Pierre Fabre, ilaç araştırmaları ile dermokozmetik araştırmalarını birleştirerek bu farklı alanlar arasında yeni bağlantılar oluşturmaktadır. Kurucusu Pierre Fabre’ın da bir botanik bilimci olmasından ilham alan ve merkezine doğayı koyan Pierre Fabre Dermokozmetik, 15.000 bitki numunesi ile dünyadaki en kapsamlı özel bitki koleksiyonuna sahiptir ve yılda üç ile beş adet yeni bitki kökenli ekstre keşfetmektedir. 

 

Pierre Fabre Dermokozmetik’in sekiz global dermokozmetik markası (Eau Thermale Avène, Ducray, Elancyl, Klorane, Pierre Fabre Dermatologie, A-Derma, Darrow, Galénic, Glytone ve René Furterer) olmakla birlikte, bu markalardan beş tanesi Türkiye’de aktif olarak ticari hayatına devam etmektedir. Hassas ciltlerin tercihi Eau Thermale Avène ise dünya pazar lideri konumundadır. 

 

Eau Thermale Avène markasının kaynağını oluşturan termal suyun tam merkezinde yer alan Avène Hidroterapi Merkezi, özellikle atopik dermatit gibi cilt sorunları olan hastaların bu suyun eşsiz deneyiminden tam olarak yararlanabilmelerini sağlamak için en ileri ve yenilikçi ekipmanlar ile donanmıştır. Avène Hidroterapi Merkezi, doğal su kaynağını korumak ve terapötik yararlarıyla ilgili bilimsel bilgileri geliştirmek üzere bir Su Laboratuvarı’na da ev sahipliği yapmaktadır.

 

Pierre Fabre’ın dermokozmetik konseptine göre, bütün Pierre Fabre Dermokozmetik ürünleri, cilt ve saçlı deri için farmasötik bilgi birikimi kapsamında, bir ilaç hassasiyeti ve etiği ile tasarlanan, geliştirilen ve test edilen ürünlerdir. Yıpranmış ciltlerin, saçlı derinin ve saçların hijyen ve bakımı için tasarlanmış olan bu ürünler aynı zamanda sağlıklı ciltlere, saçlı derilere ve saçlara da uyarlanmıştır. İlaçla tedavinin etkilerini mümkün olan en iyi duruma getirebilir, birlikte kullanılabilir veya yerine geçebilir. Sahip oldukları bilimsel düzey sayesinde dermokozmetik ürünler eczanelerde veya benzeri kuruluşlarda satılmaktadır. Böylece, genellikle bir dermatolog tarafından tavsiye edildikten sonra bir eczacı tarafından açıklamaları yapılmakta ve önerilmektedir.
 

 

Dermokozmetik ürünleri, klasik kozmetik ürünlerden ayıran özellikler: 

 

Klasik kozmetik ürünler, kimyasal içerik bakımından zengin, parfüm ve renklendirici içeren, cilt sağlığına yönelik bir misyona sahip olmayan ürünler olarak tanımlanırken, dermokozmetik ürünler doğaya ve sağlığa duyarlı etik ürün arayışındaki tüketicilere hitap etmektedir. Sağlıklı güzellik arayışında olan ve güvenilir içeriklere yönelmek isteyen kişilere hitap eden dermokozmetik ürünler, teknik özellikleri ve kaliteleri dolayısıyla sağlıklı cildin ve saçın mevcut sağlığını korumaktadır. Klasik kozmetikler olarak adlandırılan hijyen ve süslenme amaçlı çok sayıda kozmetik ürün büyük perakende mağazalarında, parfümerilerde satışa sunulurken veya posta yoluyla satılırken, farmasötik tavsiye gerektiren dermokozmetik ürünler esas olarak eczanelerde (geleneksel pazarlama kanalı) ve laboratuvarların seçmeli dağıtım sistemi çerçevesinde genel kural olarak kabul ettiği şartları bir araya getiren noktalarda satışa sunulurlar ve sağlık profesyonellerince tavsiye edilirler.